طریقه صحیح مطالعه روز و شب قبل از کنکور
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

نكاتی در مورد روز قبل از كنكور

روز قبل از كنكور محل حوزه ی برگزاری خود را به طور دقیق شناسایی كنید و نحوه رسیدن به محل را با توجه به شلوغی مسیر مشخص و تعیین نمایید( روز كنكور ترافیك ویژه خود را دارد كه برای داوطلبان انسانی و تجربی و زبان كه كنكورهای آن ها روز پنج شنبه یا شنبه برگزار می‌شود مهم تر است. برای داوطلبان ریاضی و هنر كه روز جمعه امتحان می‌دهند، اگر چه احتمال ترافیك كم تر است، ولی احتمال دیرتر پیدا كردن تاكسی و غیره در روز تعطیل را باید در نظر گرفت.)

در ضمن به این مسأله توجه كنید كه ممكن است حوزه شما هم نام با محلی دیگر باشد لذا به آدرس محل حوزه كاملاً دقت كنید.

در روز قبل از كنكور، درس خواندن به منظور یادگیری تعطیل است!

 

در صورت نیاز به مطالعه، فقط به دوره نكات مهم بسنده كنید و به هیچ وجه به دوره ی مطالبی كه از نظرتان گنگ یا پیچیده است نپردازید. زیرا مطالعه فشرده در روز آخر هیچ نتیجه ای جز آشفته كردن احتمالی ذهن شما نخواهد داشت.

سعی كنید كه در آرامش كامل به سر ببرید و به شایعات و حرف های پراكنده ای كه درمورد كنكور گفته می‌شود اصلاً توجه نكنید. بهتر است كه همراه اعضای خانواده یا دوستان در پارك و هوای آزاد قدم بزنید یا ورزش سبكی( البته نه زیاد) انجام دهید تا شب قبل از كنكور به راحتی بخوابید.

توصیه هایی مهم برای روز و شب قبل از كنكور

 

نكاتی در مورد شب قبل از كنكور

1.  درشب قبل از كنكور اصلاً درس نخوانید. دوره و مباحثه‌ی گروهی را هم به هیچ وجه انجام ندهید، چون نتیجه‌ای جز افزایش اضطراب نخواهد داشت و موجبات خستگی شما را در روز آزمون فراهم می‌كند. به مسائل حاشیه ای فكر نكنید و بگذارید ذهن تان در فضای آرام به استراحت بپردازید. بعضی افراد ممكن است نتوانند فكر كردن به مسائل مختلف را از ذهن شان دور كنند و این امر ممكن است و باعث دیر به خواب رفتن آن ها شود. در این حالت خاطرات شیرین و مثبت زندگی تان را در ذهن مرور كنید و از فكرهای منفی بپرهیزید.

 

2.  دو مداد سیاه پر رنگ، پاك كن، تراش و كارت ورود به جلسه، شناسنامه، ساعت و سایر وسایل ضروری را در دم دستتان بگذارید تا صبح با عجله دنبال آن ها نگشته و خدای نكرده چیزی را فراموش نكنید.

 

3.  همراه داشتن كمی خوراكی( به خصوص با محتوای قندی)، یك بطری كوچك آب یخ زده و دستمال كاغذی در جلسه آزمون خالی از لطف نخواهد بود لذا بهتر است كه از روزهای قبل موارد ذكر شده در شماره های 3 و 4 را آماده كنید.

 

4.  شب كنكور تا دیر وقت بیدار ماندن و درس خواندن (مثلاً تا 2 بعد ازنیمه شب)اشتباه بزرگی است.




:: برچسب‌ها: مطالعه صحیح کنکور , روزکنکور , مطالعه شب کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 2329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهندس جوادراهزانی
ت : جمعه 29 اسفند 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی